Search
روش های افزایش وزن

بهترین روش های افزایش وزن ( قسمت اول )

روش های افزایش وزن
لاغری همانند چاقی یکی از بیماری هایی است که در جامعه امروزی به وفور یافت میشود و یکی از دغدغه های ذهنی بسیاری از افراد جامعه است .
اما بیایید قبل از اینکه به بررسی روش های افزایش وزن بپردازیم علت و ریشه لاغری را با هم مرور کنیم
لاغری علت های زیادی میتوان داشته باشه و صرفا کم خوری دلیلی بر لاغری فردی نمی باشد ٬ شاید فردی به اندازه کافی غذا و ویتامین های لازم بدن را دریافت میکند ولی کمبود وزن محسوسی دارد
عوامل دیگر چون اختلالات هورمونی و یا عامل دیگری مثل پرکاری تیروئید و یا ناراحتی های معده نیز دلیلی بر لاغری فرد می باشند .
پس با انجام آزمایش های صحیح و پیدا کردن دکتر های خوب تغذیه میتوانید علت اصلی لاغری را شناسایی و اقدام به درمان آن نمایید .
حال به بررسی روش های افزایش وزن در افراد نرمال میپردازیم . ( به فرض آنکه فرد مشکلاتی از قبیل اختلالات هورمونی و یا پرکاری تیروئید نداشته باشد )
۱- رژیم غذایی سالم
سعی کنید از یک متخصص رژیم غذایی کمک بگیرید و رژیم مناسب با وزن خود را پیدا کنید تا به وزنی ایده آل برسید
از مربی های پروش اندام و یک منبع جامع مثل اینترنت نیز میتوانید کمک بگیرید

( توجه :از خوردن یکنواخت غذاهایی مثل تخم مرغ به مدت طولانی مدت پرهیز کنید ( مشکلات کبدی جبران ناپذیر ) )
۲- ورزش فراموش نشود
ورزش در کنار رژیم غذایی کمک بسزایی در افزایش وزن شما میکند .
۳- غذاهای پرخطر ممنون
تفکر اشتباهی که خیلی از افراد در رابطه با چاق شدن دارند استفاده از چربی ها و شیرینی جات پر خطر و بدون برنامه ریزی است
مشکلاتی که این مواد پر خطر به بار می آورند غیر قابل جبران است ٬ مشکلاتی همچون چربی خون ٬ دیابت ٬ افزایش فشار خون و … .
۴- دسر را به وعده غذایی خود اضاف کنید
اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در روز فقط ۳ بار وعده غذایی میل میکنید پس باید یک تغییر بزرگ ایجاد کنید
میتوانید از دسر های قبل و بعد از وعده غذایی استفاده کنید ٬ دسرهایی همچون سالاد و یا ژله و دسر های سالم .
۵- افزایش اشتها با استفاده از میوه ها
میوه ها تاثیرات خوب و مثبتی در افزایش اشتهای شما دارند و استفاده از آنها در طول روز کمک بسزایی در افزایش اشتهای شما دارد
۶- پرهیز از غذاهای پرحجم کم کالری
اگر شما از غذاهای پرحجم ولی کم کالری استفاده میکنید ( همجون سبزی ها ) نمیتوانید به زودی افزایش وزن خود را تجربه کنید
خوردن غذاهای حجیم کم کالری همچون سبزی ها باعث سیری زودرس و پر شدن معده میگردد ٬ سعی کنید از غذاهای پرکالری و کم حجم و کم خطر استفاده کنید .

کلام آخر :

افزایش وزن در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی ٬ دیابتی و همچنین افراد مسن هرگز توصیه نمیشود زیرا با افزایش وزن انرژی فرد نیز افزایش پیدا میکند و برای فرد بیمار مشکل ساز میشود .




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*