Search
کاهش وزن بدون رژیم

کاهش وزن بدون رژیم غذایی با توصیه های ساده و مفید

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی مشخص هستید و می خواهید وزن خود را به سرعت و مقدار دلخواه کم کنید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

باید حقیقت تلخ را بپذیریم : هیچ راه معجزه آمیزی برای لاغری وجود ندارد! باید به توصیه هایی که بارها شنیدیم و گاهی خسته کننده میشوند عمل کنیم .

باید به همین راههای معمولی ولی قدیمی و قدرتمند ایمان بیاوریم ! بله دوستان من . رژیم های بی مصرف و جیب خالی کن را فراموش کنید . حتی رژیم های سخت و طولانی را هم نادیده بگیرید … به زبان ساده  زمانی می توانیم وزن خود را کاهش دهیم که مقدار انرژی دریافتی از غذا با مقدار انرژی مصرف شده با انجام فعالیت های بدنی برابر و یا کمتر باشد.

معیار اندازه گیری انرژی کالری است. اگر وزن شما ثابت می ماند نشانه این است که مقدار کالری مصرفی با مقدار کالری دریافتی در یک دوره برابر است.

هر کس باید مقدار کالری مصرفی و دریافتی خود را کنترل کند تا دیگر نیازی به رژیم گرفتن برای کاهش وزن نخواهد بود .

میزان سوخت و ساز پایه بدن افراد به راحتی قابل اندازه گیری است و در جدولی این مقادیر آمده شده است که جمع و تفریق قابل محاسبه است.

برای برخی افراد، به علت ژنتیکی یا دلایل اثی و متابولیسم ممکن است بالا و یا پاین تر باشد .

برای تعیین کالری در هر روز نیاز به شناخت شیوه زندگی و عادات کاری دارید. نکات مهمی که برای رسید به لاغری به شما کمک میکنند : 

روش بدون رژیم غذایی کاهش وزن

ورزش و یا افزایش فعالیت بدنی

می تواند تعدادی از کالری های مزاحم را بسوزاند . بیشتر قدم بزنید . برای هر کاری نیاز به ماشین نیست . کمی بیشتر ایستاده کار کنید تا نشسته .  بیشتر تکان بخورید! 

آرام جویدن غذا  

باعث میشود که شما زودتر احساس سیری کنید و کمتر بخورید . سریع خوردن باعث میشود بدن نتواند به موقع فرمان سیری را به مغز ارسال کند و این باعث پرخوری و افزایش حجم معده میشود . و دفعه بعد بیشتر خواهید خورد و این چرخه ادامه دارد…

به اندازه کافی بخوابید .

بله این مورد بنظر سخت میاید ولی وقتی خواب کافی در شبانه روز را جدی بگیرید متوجه منافع آن میشوید . برای خواب کافی باید چند ساعت قبل از رفتن به خواب از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید و البته گوشی و تبلت را با خودتان به مکان خواب نبرید . مطالعه میتواند ذهن شما را آرام کند . سعی کنید آب را یک ساعت قبل از خواب بنوشید . نوشیدن یک لیوان شیر گرم هم بسیار به خواب شما کمک میکند. نور و درجه حرارت و راحتیه مکان خواب هم در کیفیت خواب بسیار تاثیر گذارند

 اگر فرد هنگام شب یک ساعت بیشتر بخوابد در یک سال حدود 5 کیلوگرم از وزن او کم می شود. نتایج این تحقیق نشان داد اگر به جای فعالیت های بی فایده و به جای مصرف بدون فکر میان وعده ها، خواب را جایگزین آن نمود می توان 6درصد دریافت کالری را کاهش داد.پس چیزی که در اینجا حایز اهمیت است این است که خواب در زمینه کاهش وزن مفید است. بعلاوه شواهد حاکی از آن است که مقدار خواب کمتر از 7 ساعت اشتها را افزایش می دهد و فرد به صورت غیرطبیعی احساس گرسنگی می نماید.

سبزیجات و میوه بیشتر مصرف کنید.

به زبان ساده حجم معده خود را با مواد سالم تر و کم کالری تر پر کنید تا مواد مضر جایی در بدن شما نداشته باشند . در ان صورت پوست و موی شما هم سالم تر و درخشان تر خواهد بود . چون مواد مضر کمتری جذب بدن و پوست میشوند . و کالری کمتر آنها باعث لاغری شده و سبکی بیشتری حس خواهید کرد . به شما قول میدهم حتی فکر شما هم روان تر شده و کمتر احساس افسردگی و ناراحتی خواهید داشت !

نوشابه نخورید!

این دیگر غیر ممکن است! اعتیاد به نوشابه در ایران به شدت گسترش یافته و غیر قابل کنترل شده …درحالی که نوشابه های گازدار یکی از عوامل اصلی چاقی هستند که به نظر می‌آید قند مایعی که در نوشابه وجود دارد نشانه های سیر بودن را دور می‌زند. در یک تحقیق، 450 کالری اضافی روزانه حاصل از خوردن آب‌نبات که لعاب قندی دارد با نوشیدن نوشابه  مقایسه شد. در کسانی که آب‌نبات می‌خوردند،  تعداد کل کالری دریافتی به‌طور ناخودآگاه کمتر بود، اما  در مورد کسانی که  نوشابه  می‌نوشیدند این حالت وجود نداشت و وزن آنها در مدت چهار هفته به میزان 2.5 پوند (تقریباً 1.125 کیلوگرم) افزایش می‌یافت.

اگر ترک آن برایتان سخت است لطفا میزان نوشیدنش را کمتر کنید . نوشابه شانس مشکلات قلبی و سرطان را افزایش میدهد .




One thought on “کاهش وزن بدون رژیم غذایی با توصیه های ساده و مفید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*