وبسایت تخصصی دارویی و پزشکی

زنان باردار و مشکل خواب

0

خواب و بارداری

ممکن است قرار گرفتن و ماندن در تخت خواب به شکل راحت و آسوده از جمله کار های مشکل ساز و سخت در دوران بارداری تان به حساب آید; بخصوص اگر عادت دارید روی شکم یا به پشت بخوابید.
این دو حالت میتواند در این دوران برایتان مشکل ساز باشد.
در طی ۳ ماهه اول حاملگیتان به دلیل حساس شدن سینه خوابیدن روی شکم برایتان سخت و قاعدتا با بزرگ شدن شکمتان٬ خوابیدن روی صورت (دمر خوابیدن) به طور چشم گیری برایتان دشوار خواهد بود.
صاف به پشت خوابیدن باعث میشود که کل وزن ناحیه رحمی به قسمت پشت ٬ روده بزرگ٬ سیاهرگ وریدی زیرین٬ وریداجوف تحتانی ( سیاهرگی که وظیفه انتقال خون از اندام های تحتانی بدن به قلب را دارد ) فشار آورد.
همچنین خوابید به پشت خطر بروز دردهای کمری٬ همرئید (بواسیر)٬ ایجاد اختلال در هضم٬ سیستم تنفسی و گردش خون را افزایش می دهد.
در سه ماهه دوم و سوم دوران بارداری٬ به پشت خوابیدن همچنین میتواند باعث تغییرات و نوساناتی در فشار خون شما گردد.
در بیشتر زنان باردار٬ این مساله موجب افت فشار خون و احساس سرگیجه در آنان و گاه حتی برای بعضی به صورت ناخواسته موجب افزایش فشار خون شود .
برای درمان مشکل خواب در دوران بارداری به لینک زیر مراجعه فرمایید.
راه حل های مشکل خواب در دوران بارداری

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

*