Search
جوان سازی پوست

زیبایی پوست و مو خانم ها با 10 ماده غذایی

زیبایی پوست و مو خانم ها با 10 ماده غذایی که خیلی در دسترس هستند و به راحتی تهیه می شوند،تضمین می شود.
در تازه ترین تحقیقات که از سوی کالج های معتبر آمریکا منتشر شده است 10 ماده غذایی بیشترین تاثیر بر روی پوست و مو خانم ها دارند و با اضافه کردن این 10 ماده غذایی به رژیم غذایی خود می توانند نسبت به دیگران از سلامت پو و مو بهتری برخوردار شوند.در این مقاله این ده ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم.

جوان سازی پوست

ماهی قزل آلا یا ماهی آزاد

خوردن ماهی‌های چرب سرشار از امگا3 برای خانم‌ها بسیار مفید است و اگر در ترکیب این ماهی‌ها ماده‌ای به نام DHA هم وجود داشته باشد بسیار عالی می‌شود. وی وجود این دو ماده مغذی را که به وفور در ماهی آزاد وجود دارد، باعث حفظ سلامت خانم‌ها در طول دوران بارداری می‌داند. همچنین امگا3 می‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید. از پروتئین و ویتامین D فراوان موجود در ماهی آزاد هم نمی‌شود چشم‌پوشی کرد؛ ویتامینی که بدن اکثر خانم‌ها با کمبود آن مواجه است.
گزینه های دیگر:اگر از ماهی قزل آلا خوشتان نمی آید می توانید اسیدهای چرب ضروری را از ماهی هایی مانند شاه ماهی، ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، و همچنین آوکادو، دانه کدو تنبل، گردو و دریافت کنید (مطلب زیر حاوی مطالب شگفت انگیزی در مورد گردو است)

لوبیا قرمز

حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند اما در بین آنها لوبیا قرمز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و دچار اضافه وزن ناشی از پرخوری نشوید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد. خاصیت این لوبیای سحرآمیز آنقدر زیاد است که دکتر لیز اپلگیت، استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره آن می‌گوید: «حتی اگر فرصت کافی برای درست کردن خوراک لوبیا ندارید، کنسرو آن را تهیه کنید و بخورید.»
گزینه های دیگر:ا اگر لوبیای قرمز باعث ناراحتی شما می شود می توانید از نخود یا جو یا سابر حبوبات استفاده کنید.

گردو

«پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و امگا3! دیگر از یک ماده غذایی چه می‌خواهید؟» اینها گفته‌های دکتر دیوید کاتز، استاد دانشکده پزشکی ییل (Yale)، در مورد گردو است. اگر خانم‌ها هر روز و به اندازه گردو بخورند، می‌توانند کلسترول خونشان را کاهش دهند، قدرت تمرکزشان را بالا ببرند، خواب بهتری را در طول شب تجربه کنند، از استرس و بیماری‌های قلبی دور باشند و از همه مهم‌تر خطر ابتلا به سرطان پستان را در خود به حداقل برسانند.
گزینه های دیگر:در صورتی که گردو در دسترس ندارید می توانید از مغز گردو یا روغن در سالاد استفاده کنید.

جو

متخصصان تغذیه، جو را به عنوان یک ماده کاهش‌دهنده کلسترول در بدن معرفی می‌کنند که مقادیر بالایی از فیبر در آن موجود است و خوردنش مثل لوبیا قرمز می‌تواند برای ساعت‌های زیادی شما را سیر نگه دارد. به همین دلیل خوردن آن به تمام خانم‌هایی که قصد دارند وزنشان را کم کنند و گرسنگی هم نکشند، توصیه می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به خاطر دیرپز بودن جو، بی‌خیال خوردن آن می‌شوند اما توصیه متخصصان تغذیه به این افراد مصرف جوی دو سر و پرک است که ظرف مدت بسیار کوتاهی پخته می‌شود.
چقدر بخوریم؟ متخصصان انجمن قلب آمریکا نه‌تنها به خانم‌ها بلکه به همه افراد توصیه می‌کنند که هر روز حداقل 20 تا 30 گرم انواع غلات سرشار از فیبر مانند جو را در جیره غذایی روزانه‌شان جای دهند.

گزینه های دیگر: جو را می شود به صورت نان نیز استفاده کرد.امروزه در تمامی فروشگاه ها نان جو پیدا می شود.اگر دوست دارید از جو در سوپ استفاده کنید از جو کامل استفاده کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها برای مبارزه با سرطان پستان است و منبع خوبی برای دریافت ویتامین C و A محسوب می‌شود. این ماده غذایی که جزو گروه سبزی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود، سرشار از فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، آهن و پتاسیم است و همان‌طور که می‌دانید تمام این ریزمغذی‌ها برای بدن خانم‌ها بسیار لازم و ضروری اعلام شده‌اند و اکثر خانم‌ها نیز با کمبود آنها مواجه‌اند. به علاوه، خوردن یک وعده (یک فنجان) کلم بروکلی، کمتر از 30 کالری انرژی را به بدن وارد می‌کند و این یعنی اینکه مصرف به دلخواهش چاقی و اضافه وزن را در پی نخواهد داشت.
گزینه های دیگر: اگر کلم برکلی چندان به مذاقتان خوش نمی آید می توانید از سبزی جات تیره رنگ مثل کلم برگ پیچ ساده،اسفناج یا برگ چغندر استفاده کنید.

روغن زیتون

لیست غذاهای زنانه ما به هیچ عنوان بدون ذکر نام روغن زیتون کامل نمی‌شود. محققان دانشگاه کلمبیا روغن زیتون را عاملی برای مقابله با آلزایمر و زوال عقل می‌دانند و پژوهشگران اسپانیایی هم شانس ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌هایی که به صورت منظم روغن زیتون می‌خورند، بسیار پایین اعلام كرده‌اند.
چقدر بخوریم؟ بهتر است خانم‌ها روزی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سالاد یا غذایشان بریزند تا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم در خود به حداقل برسانند.

گزینه های دیگر:اگر روغن زیتون را در دسترس ندارید می توانید از کنسرو آن استفاده کنید.

ماست

این ماده لبنی مفید، سرشار از کلسیم است که مصرف روزانه‌اش می‌تواند یک‌چهارم از نیاز خانم‌ها به این ماده معدنی را برطرف کند، مخصوصا اگر به صورت کم‌چرب مصرف شود. همچنین خوردن ماست کم‌چرب می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن زنان را افزایش دهد و از بدخلق و خو شدن آنها پیشگیری کند.
چقدر بخوریم؟ حداقل 3 وعده ماست یا لبنیات کم‌چرب را در روز میل كنید.

گزینه های دیگر:ممکن است ماست چندان با معده تان سازگار نباشد.ولی می شود به جای آن از دیگر فرآورده های لبنی کم چرب استفاده کرد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است،تخم مرغ همچنین حاوی 4 ماده کلیدی روی،سلنیوم،سولفور و آهن است.آهن به ویژه مهم است چون به سلول ها کمک می کند تا اکسیژن را به فولیکول مو برساند،کم بود بیش از حد آهن(آنمی) باعث کم خونی می شود که خود عامل ریزش مو بخصوص در زنان است.

عدس

عدس کوچک اما مقوی، این حبوبات سرشار از از پروتئین، آهن، روی، بیوتین است و و آن را به جز اصلی گیاه خواران و گوشت خواران تبدیل شده است
گزینه های دیگر:از حبوبات دیگر مانند دانه های سویا استفاده کرد

ذغال اخته

میوه ای فوق العاده عجیب و غریب که غنی از ویتامین های مختلف است.ذغال اخته یکی از ناشناخته ترین مواد غذایی پر خاصیت است.اگر توانستید حتما این ماده غذایی رو در رژیم غذایی خودتان قرار دهید.

منبع: داشنامه پزشکی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*