Search
سبک رژیم غذایی مدیترانه ای

سبک رژیم غذایی مدیترانه ای

مطالعه ها نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای غنی از ماهی ، آجیل ، میوه ها و سبزیجات برای قلب ، وزن و سلامتی کلی بدن خوب می باشد.

800 نفر آتش نشان آمریکایی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کردند اطلاعات وزنی و سلامت آن ها طی پنج سال گذشته جمع آوری شد که داده ها بر روی سطح کلسترول ، فشار خون و قند خون آن ها بود.

کسانی که این رژیم غذایی را به شدت رعایت کردند سی و پنج درصد کمتر دچار سندرم متابولیک در مقایسه با گروه های دیگر شدند. سندرم متابولیک گروهی از عواملی است که خطر ابتلا به بیماری قلبی ، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد.

و کسانی که رژیم غذایی را به درستی انجام نمی دادند معمولا دارای چربی در شکم ، سطوح بالای تری گلیسیرید ، فشار خون بالا و قند خون بالا بودند.

کسانی که رژیم غذایی را انجام دادند همچنین چهل و سه درصد کمتر دچار اضافه وزن شدند و تمایل کمتری برای مصرف نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین ، مصرف کمتر مواد غذایی سریع و بیشتر میوه و سبزیجات و شیرینی کمتر و خوردن مواد غذایی سرخ شده در روغن را داشتند.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*