Search
فواید رژیم گیاه خواری در کنترل فشار خون

کنترل فشار خون با رژیم گیاه خواری

فواید رژیم گیاه خواری در کنترل فشار خون

 کنترل فشار خون

 

دانشنامه پزشکی : کنترل فشار خون با رژیم گیاهی

بر طبق نتایج تحقیقات دانشمندان ژاپنی رژیم غذایی گیاه خواری در کاهش فشار خون افراد نقش بسزایی دارد.

این پژوهشگران با مروری بر 39 مطالعه که شامل 22 هزار شرکت کننده بود یافتند، فشار خون افراد گیاه خوار نسبت به افرادی که گوشت مصرف می کنند به طور قابل توجهی پایین تر است.
به طور میانگین کاهش فشار خون به میزان 5 تا 7 میلی متر جیوه در فشار سیستولیک و 2 تا 5 میلی متر جیوه در فشار دیاستولیک دیده شد. طبق نظر پژوهشگران این کاهش فشار خون خطر بروز حمله قلبی را تا 9% و خطر سکته مغزی را تا 14% کاهش میدهد.
به گفته سرپرست این مطالعه اینکه از چه نوع رژیم گیاه خواری پیروی کنید مهم نیست ، برخی گیاه خواران تنها از مصرف گوشت امتناع کرده و از تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کنند، نکته تاثیر گذار در این نوع رژیم ها گنجاندن سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه در رژیم غذایی روزانه است.
این مطالعه مشخص نکرد که کدام ریزمغذی ها در این رژیم غذایی مسئول بهبود فشار خون می باشد، اما طبق تئوری این پژوهشگران رژیم غذایی محدود در سدیم و غنی از پتاسیم و پروتئین های گیاهی به کاهش فشار خون منجر می شود.

دانشنامه پزشکی – کنترل فشار خون




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*