Search
خستگی

۵ دلیل خستگی و چگونگی مبارزه با آن

۵ دلیل خستگی و چگونگی مبارزه با آن

خستگی

 

آیا تا کنون احساس خستگی مفرط کرده اید طوریکه قادر نباشید کاری انجام دهید؟ آیا اقداماتی برای کاهش این حس انجام داده اید؟ آیا توانایی فیزیکی و ذهنی شما تحت تاثیر قرار می گیرد؟ شما ممکن است از خستگی رنج ببرید و حالا زمان آن رسیده است که چیزهایی درباره آن بدانید.

روزهای زیادی وجود دارد که به سختی از خواب بیدار می شوید و تمام روز احساس خستگی می کنید، در محیط کار احساس کمبود توانایی فیزیکی و ذهنی دارید و این حس باعث می شود که بهره وری شما کاهش یابد. شما چه کاری انجام می دهید؟
در ادامه به توضیح ۵ دلیل عمده خستگی و راه هایی برای مبارزه با آنها می پردازیم که شما می توانید حس چابکی و تیزی خود را حفظ کنید و در طول روز سرشار از انرژی باشید.
مانند هر چیزی در زندگی که همیشه برای آن علت و معلولی وجود دارد، خستگی نیز چنین است. نشانه های فیزیکی و ذهنی خستگی وجود دارند که می توانند بر شما غلبه کنند اگر آنها را نشناسید و ندانید که چرا آنها اتفاق می افتند. یا به دلیل سطح فشار و یا کمبود مواد غذایی باعث می شود که خستگی شما را متوقف کند بنابراین حالا زمان آن رسیده است که شما اقداماتی در این باره انجام دهید.

احساس خستگی ذهنی چگونه است؟

کمبود تمرکز، عدم توانایی برای تمرکز به صورت طولانی مدت، ذهن آشفته، کمبود خلاقیت نمونه هایی از احساس خستگی ذهنی هستند. هنگامیکه کاری که باید توسط مغز انجام شود مشخص هستندو ذهن شما با شما درگیر نمی شود، شما می توانید دریابید که تمرکز شما بهبود یافته و انگیزه شما بازگشته است.

احساس خستگی فیزیکی چگونه است؟

مجادله برای بیرون آمدن از رختخواب و نشستن و عدم توانایی برای انجام کارهایی که به آنها عشق می ورزید نمونه هایی از خستگی فیزیکی هستند. اگر مغز شما به خوبی کار نکند، بدن شما افت می کند. نقش اولیه مغز شما ایمن نگه داشتن شماست و بر ادمه حیات نسبت به پیشرفت تمرکز بیشتری دارد، بنابراین بدن شما اجازه نمی دهد که انرژی کارهای روزمره را اجرا کند. در ادامه ۵ منبع مهم خستگی را بیان می کنیم…..

۱.  کمبود خواب

امروزه، کمبود خواب امری طبیعی است که با شب های کوتاهی شروع می شود و سپس بدون آنکه متوجه باشید ادامه خواهد یافت، تا زمانیکه شما راحت ترین خوابی که داشته اید را به خاطر نمی آورید. هنگام خواب، مغز و ماهیچه های شما در حالت استراحت قرار می گیرند تغییرات هورمونی و متابولیکی ایجاد می شوند و سلولهای شما دوباره احیا می شوند. خوابیدن به شما کمک می کند تا خلق و خوی، انرژی و سر زندگی شما بهبود می یابد.

سه مکمل ویژه برای داشتن خوابی آرام در طول شب: ۱-ملاتونین: ملاتونین یک هورمون است که در مغز ترشح می شود و باعث تنظیم چرخه خواب می شود. ۲-ریشه سنبل کوهی: آیا چیزهای زیادی در ذهن شما وجود دارد که باعث می شود نتوانید خواب راحتی داشته باشید؟ این مکمل استرس شما را کاهش می دهد و به شما آرامش می دهد که می توانید خوابی راحت داشته باشید. ۳٫منیزیوم: مطالعات نشان دده اند که بیشتر افراد از کمبود منیزیوم رنج می برند. به منظور کمک به راحتی ماهیچه ها و آرامش عصب این ماده معدنی را روزانه مصرف کنید.

۲.  استرس

شما با استرس زیادی دست و پنجه نرم می کنید و از همه طرف به شما فشار وارد می شود و این خوشایند نیست. شما باید خلق و خوی خود را تغییر دهید و استرس خود را مدیریت کنید. مراقب باشید که چگونه با آن مبارزه می کنید. هنگامیکه شما از خستگی رنج می برید می توانید مطمئن باشید که آدرنال شما نیاز به کمک دارد. آدرنال  پرکار توانایی شما را برای حفظ انرژی و اجرای آن کاهش می دهد، همچنین باعث حفظ قند وکاهش التهاب می شوند.
چگونه استرس خود را مدیریت می کنید؟ زندگی را سخت نگیری. استرس تنها دلیل درباره چیزی است که در اطراف شمارخ می دهد ، هنگامیکه شما احساس بدی درباره چیزی نداشته باشید به خود کمک می کنید که سطح استرس را کاهش دهید.

۳.  زمان بیشتری را به کار در بیرون بگذرانید

طی سالهای زیادی تناسب اندام و خوب بودن باعث شده است که افراد ساعتهایی را در باشگاه ها بگذرانند. اگر شما می خواهید اندامی مناسب داشته باشید باید به سختی کار کنید اما یک تفاوت بین کار سخت و هوشمندانه وجود دارند. مطالعاتی که توسط محققان انجام شده است نشان داده است که بعد از  ۴۵ دقیقه سطح تستوسترون افت می کند و سطح کورتیزول شما بالا می رود و این همان دلیل است که شما به دنبال کاهش سطح استرس خود هستید. این یک واقعیت است که بسیاری از ما ساعت های طولانی را در باشگاه می گذرانیم که قابل قبول نیستند. بر کیفیت کار تمرکز کنید و ۴۵ دقیقه ورزش کنید. شما نباید استرس به خود وارد کنید و خواهید فهمید که دلیل خستگی خود را یافته اید.

 ۴.  کم شدن آب بدن

بدن شما از حداقل ۷۰ درصد آب تشکیل شده است، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نگه داشتن آب بدن در طول روز برای شما مفید است؟ کم شدن آب بدن یکی از دلایل خستگی است. هنگامیکه احساس خستگی می کنیم شاید بدن ما به آب نیاز داشته باشد اما ما به سمت دستگاه قهوه جوش حرکت می کنیم . سلولهای ما مانند یک ماشین به یک مایع روان نیاز دارند تا بتوانند منظم تر کار کنند.
چه میزان آب مصرف می کنید؟ در کتاب بدن شما برای آب می گرید، دکتر باتمانگریج مصرف روزانه یک لیتر را برای وزن ۵۰ پوندی پیشنهاد می کند و می گوید من به شدت مصرف  آب را پیشنهاد می کنم زیرا نتایج فوق العاده ای از آن خواهید دید.

۵.  کافئین زیاد

این مسئله از ۴ نکته بررسی می شود. قهوه یک ماده اعتیادآور است و حاوی کافئین زیادی است که یکی از دلایل خستگی به شمار می رود اما ما فکر می کنیم که باعث رفع خستگی ما می شود. مصرف بیش از حد کافئین باعث می شود غده های آدرنال پرکار شوند و احساس خستگی و بی حالی داشته باشیم. این حس اعتیاد آور باعث می شود که شما هر زمان به آن نیاز داشته باشید اما فراموش نکنید که مصرف زیاد کافئین باعث ایجاد یک رژیم سمی می شود .
حالا شما توضیحی درباره خستگی و دلایل آن می دانید  و می توانید یک استراتژی درست در زندگی به کار گیرید و از داشتن یک زندگی بدون خستگی و با انگیزه  لذت ببرید  .




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*