Search

15روش جلوگیری از بیماری قلبی

رئیس متخصص قلب و عروق  بیمارستان کلمبیا ، دکتر  Anil Bansal می گوید: “پیاده روی سریع  روزانه  بمدت 20-30 دقیقه   بهترین گزینه برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

با پیاده روی کردن بدن فعال می شود . پیاده روی  گردش خون را بهبود و اکسیژن رسانی  را بهتر میکند. راه رفتن سبب تقویت قلب می شود. پیاده روی همچنین  فشار، چربی و دیابت را کاهش میدهد

رژیم غذایی برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی:

 دکتر آنیل   ا عتقاد دارد “یک رژیم غذایی مناسب،” یعنی خوردن در حد متوسط ​​با کنترل آن، مصرف میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه بگنجانید.  جلوگیری از چربی های ترانس و چربی های اشباع.

diet

زندگی کم تحرک

این متخصص قلب و عروق تغییر سبک زندگی را مهمترین مورد برای پیشگیری بیماریهای قلب و عروق میداند !”. عدم فعالیت بدنی یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری های قلبی است.  چربی و کلسترول بالا، سبب ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

دکتر Anil Bansal، می گوید  یو پی اس باید به طور منظم چک شود تا  از بیماری های قلبی جلوگیری شود، به ویژه  “اگر در خانواده شما سابقه بیماری قلبی وجودارد باید مرتبا بررسی شود

ورزش:

اگر  نمیتوانید حداقل  سه بار در هفته  سریع پیاده روی بکنید،” بجای آن چند ورزش  سبک در دراز مدت چربی را کاهش میدهد . کاهش چربی های بدن نیز سبب پیشگیری از دیابت و  چاقی دیگر بیماری های مرتبط با شیوه زندگی است

ورزش آئروبیک:

دکترAnil Bansal میگوید ورزش هایی مانند شنا، تنیس، بدمینتون و یا دوچرخه سواری ، برای کاهش کلسترول خون  و پیشگیری از بیماری های قلبی مفید می باشد

ترک سیگار و الکل

  دکتر سیگار و الکل  را از مهمترین عوامل خطر بیماریهای قلبی میداند  این دو باعث اعتیاد می شود، و  کلسترول را افزایش میدهد

عامل سن:

سن و کم تحرکی می تواند سبب ابتلا به بیماری های قلبی شود

مدیریت استرس:

استرس   یکی از بزرگترین عوامل خطر  ابتلا به بیماری های قلبی است. استرس  بر سیستم عصبی سمپاتیک تاثیر میگذارد،   سطح کورتیزول را افزایش می دهد

انتخاب  مواد غذایی تخمیر شده:

افزایش مصرف  ویتامین K2، در غذاهای تخمیر شده مانند ماست است. K2 کلسیم  استخوان ها و دندان ها را بیشتر میکند

خواب:

محرومیت از خواب سبب فشار خون بالا می شود، که می تواند به بیماری های قلبی عروقی منجر شود . خواب کافی  از بیماری های قلبی پیشگیری میکند

مواد غذایی آنتی اکسیدان:

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان  به مبارزه با رادیکال های آزاد و بازسازی آسیب  عروق خونی میپردازد. یک وعده غذایی شامل مواد طبیعی مختلف در رژیم غذایی است

فیبر محلول:

فیبر محلول سموم و کلسترول را از خون پاک میکند. این خطر بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد، بنابراین مصرف حبوبات، سیب زمینی شیرین، شلغم، سیب و جو توصیه می شود.

مصرف آجیل:

آجیل حاوی لیپوپروتئین (HDL) سالم برای بدن است که به کاهش کلسترول بد کمک کرده و کلسترول خوب را افزایش میدهد.

برچسب مواد غذایی:

پردازش مواد غذایی سرنخ برای سلامت قلب است. چربی، آرد تصفیه شده، نمک و شربت ذرت با فروکتوز بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

 

دکتر سلام



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*