Search
Diet and Arthritis

5 اشتباه بزرگ در مورد رژیم غذایی و آرتروز

Diet and Arthritis

وقتی که شما درد مزمن آرتریک را تجربه کنید ، حاضرید پیش تمام پزشکان بروید تا آن را درمان کنید.شما هر راحی را برای از بین بردن آن درد امتحان خواهید کرد.

آرتریت Arthritis به معنای التهاب مفصل است. آرتریت یا ورم مفصل نام یک بیماری خاص نیست بلکه به مجموعه ای از بیش از یکصد بیماری گفته میشود که مشخصه همه آنها همانطور که گفته شده ملتهب شدن مفصل است. شایعترین نوع آرتریت، استئوآرتریتاست که به آن آرتروز یا ساییدگی مفصل هم میگویند.

1 گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، بادمجان و فلفل از جمله خوراکی های هستند که وقتی دچار آرتریک میشودید به شما توصیه میشوند که مصرف نکنید که متاسفانه این یک اشتباه بزرگ است.

2 – شما باید لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید . این کاملاً یک نظریه اشتباه است.شما تنها موقعی باید لبنیات را از فهرست غذایی خود حذف کنید که به آن آلرژی دارید.در غیر اینصورت هیچ ضرری به آرتریک شما نخواهد رساند.درواقع نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه ویتامین D درون لبنیات به جذب هرچه بیشتر کلسیم برای سلامت استخوان های شما نقش بسیار مهمی دارد

3 – خوردن عرق کشمش ، دردهای شما را تسکین میبخشد.این نیز یکی دیگر از موارد اشتباه است.شاید با خوردن آن کمی از دردهای خود را تسکین دهید ، اما الکل درون آن یقیناً ضررهایی بیشتر از دردهای شما را به همراه دارند

4 – خوردن ژلاتین باعث تقویت مفاصل شما میشود.منظور از این حرف ، ژلاتین های حیوانی هستند که به صورت طبیعی به دست می آیند اما مردم آن را با دسرهای ژله ی دست ساز اشتباه میگیرند که گاهاً به دلیل ترکیبات غیر مجاز و شکر فراوانشان بسیار زیان آور هستند.

اختصاصی - دانشنامه پزشکی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*