Search
خوابیدن

به خواب رفتن تنها در 20 دقیقه

خوابیدن

فقدان خواب مناسب خطر ویژه ای برای سلامت کل ارگانیسم بدن است.
چرت کوتاه می تواند به شما کمک کند انرژی ذهن و بدن خود را بازگردانید و این ترفند ساده می تواند کمک حال شما باشد.

چگونه می‌توانید فقط در ۲۰ دقیقه به خواب بروید

زمان مناسب را انتخاب کنید

بعد از ناهار بهترین زمان برای یک چرت کوتاه و ایده آل در روز می‌باشد٬ به عنوان یک قاعده، یک خواب عمیق در روز به مدت ۱ الی ۳ ساعت در نظر گرفته می‌شود٬ اما اگر بیش از آن باشد معمولا احساس کسالت باری در فرد ایجاد می‌کند .

نگاهی به چرت زدن در راه

چرت زدن در هنگام رانندگی٬ به خصوص در جاده‌هایی کم تردد و بدون پیچ و خم می‌تواند بسیار لذت بخش و نیز مرگبار باشد زیرا میتواند باعث شود شما با سر به گرداب حوادث شرجه بزنید . بهتر است در اینگونه مواقع خودرو خود را در یک محل آرام متوقف کرده و ۱۰ دقیقه با آرامش به استراحت و چرت بپردازید.

سعی کنید بخوابید

اگر شما دوست دارید زمانی را صرف خوابید در روز کنید، سعی کنید زمان خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در همان روز به استراحت بپردازید٬ و سعی کنید همیشه در همان ساعت خواص برنامه استراحت خود را تنظیم کنید .

استفاده از یک تایمر

وقتی شما در حال چرت زدن هستید، قادر خواهید بود که حداکثر تا ۱۵ دقیقه بعد از خواب بیدار شوید ، اما در ابتدا شما نیاز به کمک دارید و چرت زدن ایده آل باید کمتر از 20 دقیقه باشد، و برای حل این مشکل که بیش از این مقدار تعریف شده خوابتان نرود٬ میتوانید از یک تایمر که در گوشی همراه شما نصب شده است کمک بگیرید .

رویای کافئین

نوشیدن یک فنجان قهوه، و پس از آن بلافاصله سعی کنید تا ۱۵ دقیقه چرت بزنید .

استفاده از نکات

استفاده از دیگر روش‌ها برای بهبود کیفیت خواب در طول روز مانند: خاموش کردن چراغ‌ها ، سکوت (خاموش کردن تلویزیون، تلفن و دیگر دستگاه های منحرف)، تنظیم درجه حرارت بدن با پتو یا کولر.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*