Search
آب خنک

حفظ سلامت قلب در طول تابستان

آب خنک

دکتر آلن گرتلر، متخصص قلب در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می‌گوید: افرادی که در طول تابستان زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنند باید سلامت قلب خود را در نظر بگیرند و اقداماتی برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با گرما انجام دهند .

گرتلر در انتشار اخبار دانشگاه گفت: “گرمای تابستان استرس در قلب را افزایش می دهد ، به ویژه در طی ورزش،” . “ورزش باعث افزایش درجه حرارت بدن می‌شود و باعث عرق کردن بدن شما می‌شود و همین امر باعث می‌شود که آب بدن شما به راحتی از پوست شما تبخیر شود.”

گرتلر ادامه داد: “در نتیجه جریان خون کمتری به عضلات شما می‌رسد و باعث افزایش ضربان قلب شما و در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی عروقی نیز ‌میگردد” .

هشدارها و نشانه های ناشی از بیماری‌های گرمایی عبارتند از: گرفتگی عضلانی، تهوع، استفراغ، ضعف، سردرد، سرگیجه، گیجی، تحریک پذیری، درجه حرارت بدن بالا 104 درجه فارنهایت، پوست سرد ومرطوب.

گرتلر توصیه می‌کند: “اگر شما دارای علائم و نشانه های بیماری ناشی از گرما در خارج از منزل شدید، از انجام هرگونه فعالیتی که باعث افزایش درجه حرارت بدن شما مانند ورزش می‌شود خودداری نمایید و پس از آن مقدار زیادی مایعات بنوشید – مانند آب یا یک نوشیدنی ورزشی – و همچنین لباس‌های اضافی خود را بیرون آورید و اگر علایم پس از 30 دقیقه را بهبود نیافت لباس های خود را با آب سرد بشویید و آن را بر تن کنید – و یا اگر شما دارای علائم شدید گرمازدگی شدید سریعا با اورژانس تماس گرفته و یا از یکی از دوستان خود بخواهید تا شما را به نزدیک ترین فوریت‌های پزشکی برساند “.

گرتلر گفت، بیماری های مرتبط با گرما قابل پیشگیری می باشند. او همچنین راهنمایی های زیر برای جلوگیری از گرمازدگی افراد در فضاهای باز در تابستان توصیه می‌کند :

  • قبل از هر نوع فعالیت بدنی [۳۰ دقیقه قبل از شروع] نوشیدن 8 تا 12 اونس آب می‌تواند به جلوگیری از گرمازدگی در ورزشکاران کمک بسزایی کند؛ نوشیدن 6 تا 10 اونس اضافی برای هر 30 دقیقه ورزش کافی می‌باشد.
  • ورزش کردن در صبح زود و یا در شب و یا هنگامی که درجه حرارت نسبت به ظهر سردتر است.
  • انتخاب رنگ روشن در لباس شما مانند سفید، شرت و شلوارک گشاد و خنک تر  و استفاده از یک کلاه لبه دار .



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*