Search
تلفن همراه و گردن درد

استفاده صحیح از تلفن همراه برای سلامتی

هنگامی که سر خود را خم میکنید تا بر روی صفحه گوشی خود کار کنید و یا پیامک ارسال کنید ، مقدار زیادی استرس اضافی بر روی ستون فقرات گردن شما وارد میشود.راه هایی وجود دارد که میتواند این استرس ها را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.
دکتر کن هانسراج Ken Hansraj ، جراه ستون فقرات و ارتوپدی در نیویورک ، اقدام به محاسبه تاثیر ارسال پیام کوتاه به فشار بر روی گردن کرده است.
دکتر هانسراج تعدادی زیادی مراجع داشته است که بر روی گوشی خود قوز کرده بودند که منجر به درد در ناحیه گردن و پشت کمر آنها شده بود.بسیاری از آنها روزانه بیش از 4 ساعت بر روی گوشی های خود دولا شده بودند و قوز کرده بودند.
وی میگوید : من با تکنولوژی مخالف نیستم فقط پیام من این است که درست از آن استفاده کنید و مراقب بدن خود باشید.

تلفن همراه و گردن درد

به گفته وی ، شما لازم نیست ضرورتاً دستگاه را تا نزدیکی چشم خود بیاوردید.چشم شما یک دامنه ای از دید دارد که اجازه میدهد بدون کج کردن سر ، اطراف را ببینید.
او گفت برای کاهش درد خود ، سر را صاف نگاه دارید ، به آرامی چندین بار سر خود را به چپ و راست تکان دهید و دستهای خود را باز نگاه دارید و پشت گوش خود را بگیرید تا به عضلات شانه ی شما فشار وارد شود.
یکی دیگر از تمرینات این است که دست خود را بر روی پشت سر قرار دهید و به آرامی سر خود را به جلو فشار دهید.
با روزانه 1 الی 2 بار انجام این تمرینات ، درد شما کاهش پیدا خواهد کرد.بعد از این سعی کنید تا حد ممکن گوشی را به بالا بیاورید به جای آنکه گردن خود را خم کنید

اختصاصی - دانشنامه پزشکی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*