Search
قند

کاهش هوس خوردن شکر با مصرف این ۷ خوراکی

قند

اگر شما بارها تلاش کرده اید تا مصرف شکر خود را کاهش دهید و موفق نبوده اید ، با خوردن این 7 خوراکی ، هوس خوردن شکر را در خود بکاهید و به سلامت خود کمک کنید.

1 – گرانولا میوه جات (Granola Bar) : گرانولا یک روش بسیار عالی برای استفاده از همه میوه‌های خشک یا مغزهای مقوی است که بیشتر برای صبحانه استفاده می‌شود. این میکس بسیار مقوی و بیشتر برای ورزشکاران توصیه می‌شود.پزشکات در اکثر رژیم های لاغری ، از گرانولا استفاده میکنند.میتوان گفت گرانولا با کمی یک غذای کامل است.

2 – چغندر : چغندرهای بهترین شیرینی طبیعی هستند که پودر آن را نیز میتوانید از مغازه ها تهیه کرده و پس از مخلوط کردن با آب ، آن را میل کنید.چغندر خواص بسیاری از جمله پاکسازی کد ، تقویت سیتم ایمنتی بدن و قلب و عروق را دارد و همچنین دارای ویتامین C و آهن است که میتواند این نوشیدنی جایگزین نوشیدنی های غیرمجاز مانند نوشابه شود.

3 – عسل طبیعی و خام : عسل یک شیرینی طبیعی و بسیار عالی با خواص درمانی متعدد است.از تقویت سیستم ایمنتی بدن گرفته تا درمان گلو درد و سرما خوردگی.سعی کنید روزی حداقل یک قاشق مربا خوری را در کنار صبحانه و عصرانه خود به همران نان و چای میل بفرمایید.

4 – شکلات تیره : شکلات تیره یکی از بهترین ها جهت دورکردن شما از مصرف بیش از اندازه شیرینی و شکر است.شکلات تیره به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان ها است و بسیار خوراکی خوشمزه ا ی است.

5 – چای وانیلا : این نوع چای کم کالری ، یکی از بهترین خوراکی هایی است که با میل کردن آن علاوه بر خوشمزگی و طعم شیرینی که دارد ، شما را از مصرف شکر و قند دور میسازد.

6 – بستنی موزی خانگی : با فریز کردن چند موز و درست کردن مخلوطی از بستنی موزی ، کره بادام و کاکائو طبیعی بدون افزودن شکر میتوانید شیرینی بدن خود را تامین کرده و یک نوشیدنی بسیار خوشمزه را تجربه کنید.این بستنی خانگی میتواند جایگزین بستنی های پرکالری و پر از شکر سوپرمارکت ها باشد.

7 – انگور و آلبالو یخ زده : انگور و آلبالو یخ زده از ساده ترین تنقلاتی هستند که میتوانیم بعد از شام و یا در عصرانه ها میل کرده و مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان ها را از این راه به بدن خود انتقال دهیم.

اختصاصی - دانشنامه پزشکی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*