Search
پیاده روی

دوندگی ۳ سال به عمر شما می‌افزاید

پیاده روی

با توجه به تحقیقات جدید دوندگان ممکن است به طور متوسط ​​سه سال بیشتر از افرادی که نمی‌دوند زندگی کنند .
اما، بهترین خبر از این مطالعه 15 ساله این است که به نظر می رسد که شما می توانید با دوندگی در سرعت های آهسته این مقدار عمر را بدست آورید.

نویسنده چول لی، استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی آیووا گفت:من امیدوارم که این مطالعه بتواند در افراد باعث ایجاد انگیزه برای شروع دوندگی به عنوان یک هدف قابل حصول در سلامت شود .

در این مطالعه هنوز ثابت نشده که آیا طول عمر طولانی تر به طور مستقیم با دروندگی در ارتباط می‌باشد یا خیر ؟
محققان تنها قادر به اثبات ارتباط قوی بین دوندگی و زندگی طولانی تر هستند.

دستورالعمل های کنونی ایالات متحده برای فعالیت بدنی به مدت حداقل 75 دقیقه در هفته دوندگی و یا سایر فعالیت های ایروبیک شدید روزانه و یا 30 دقیقه ​​ورزش با شدت متوسط در بیشتر روزهای هفته.

محققان در گزارش اوت شماره 5 از مجله قلب و عروق آمریکایی گفتند مقدار متوسط دوندگی با سرعت پایین ​​در هر هفته کمتر از 51 دقیقه و کمتر از 6 مایل می‌باشد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که افرادی که به طور منظم کمتر از یک ساعت در هفته پیاده روی یا دوندگی می‌کنند نسبت به افراد دیگر کمتر دچار مرگ و میر می‌شوند .

این بررسی شامل بیش از 55،000 بزرگسالان 18 تا 100 ساله بود، که در طول یک دوره 15 ساله برای تعیین اینکه آیا بین پیاده روی و طول عمر رابطه ای وجود دارد انجام شد. در حدود یک چهارم از این گروه دونده بودند.

محققان کشف کردند که افرادی که پیاده روی نمی‌کنند امید به زندگی در آنها سه سال کمتر از دوندگان می‌باشند. دوندگی خطر ابتلا به مرگ را به هر علت را 30 درصد کاهش میدهد و خطر ابتلا مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی را نیز 45 درصد کاهش می‌دهد.

دوندگی به مدت 30 تا 59 دقیقه در هر هفته برابر است با دوندگی به مدت 5 تا 10 دقیقه در روز است .

لی گفت، بهبود عملکرد قلب و ریه به نظر می رسد کلید سلامتی در دوندگان باشد.

دکتر مایکل اسکات سنگ سنباده، از کالج آمریکا و شورای قلب و عروق ورزش گفت:کمی تعجب آور است که 5 یا 10 دقیقه دوندگی در روز می‌تواند بر سلامتی افراد تاثیر مثبتی بگذارد

Emery متخصص قلب و عروق در گرین ویل، SC، گفت: “دوندگی دارای پتانسیل بالایی برای آسیب به راه رفتن، از جمله مشکلات رگ به رگ شدن مچ پا، ساق پا، درد پشت و عضله  و … دارد .

لی توافق کردند که افراد علاقه مند به دوندگی هر چه زودتر باید شروع کنند .

او گفت: “دوندگی میتواند یک فعالیت شدید و با شدت باشد، بنابراین توصیه می شود که افرادی که تا به حال دوندگی نکردند قبل از آن شروع به پیاده روی به منظور کاهش خطر آسیب قبل از شروع دوندگی کنند.

منبع: Running Could Add 3 Years to Your Lifespan




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*