Search

با این کلید طلایی در تابستان لاغر شوید

ارداه،کلید طلایی لاغر شدن است.آمارها نشان می دهید بیش از 24 میلیون نفر در ایران از معضل چاقی رنج می برند.افزایش وزن بیش از حد کلید ابتلا به بیماریها و امراض خطرناکی است که حتی میتواند فرد را با مرگ مواجه کند.امروز در وبسایت دانشنامه پزشکی نسخه اراده+رژیم غذایی را برای شما آماده نموده ایم که با انجام آن می توانید به جنگ چاقی بروید.

1

حتما از خودتان می‌پرسید لاغری چه ربطی به فصل دارد؟ برای پاسخ به این پرسش باید با اهالی کامچاتکا آشنا شوید؛ شبه‌جزیره‌ای در روسیه که 65 درصد اهالی آن تا صد و دو سالگی عمر می‌کنند. کامچاتکایی‌ها بر این باورند پیاده‌روی‌های طولانی روزانه و تحرک زیاد بدنی موجب شده تا غول چاقی را از منطقه دور کنند و طول عمر زیادی هم داشته باشند.

همچنین اهالی این منطقه می‌گویند بهترین زمان برای رسیدن به تناسب‌اندام فصل تابستان است چون میل به غذاخوردن به واسطه گرمای هوا کمتر می‌شود و براحتی می‌توان حجم معده را کاهش داد، اما شب‌های طولانی فصول سرد میل به ریزه‌خواری و پرخوری را در افراد تا پنج‌برابر بیشتر می‌کند و نتیجه‌ای جز اضافه وزن و کاهش طول عمر نخواهد داشت. شاید برایتان جالب باشد بدانید خانم‌های اهل کامچاتکا از هیچ وسیله الکترونیکی مثل جاروبرقی و ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنند و به واسطه این فعالیت‌های فیزیکی روزانه کالری زیادی می‌سوزانند.

اولین گام برای رسیدن به تناسب اندام، اراده است. در واقع باید ببینید چرا می‌خواهید چاق یا لاغر شوید؟ اگر تمسخر اطرافیان مثل همسر، دوست، خانواده و… دلیل شما برای تغییر وزن است، متاسفانه موفقیت چندانی نخواهید داشت. شما باید تغییر در روش زندگی، رژیم غذایی و ورزش را برای لذت بردن خودتان انجام دهید و این یعنی یک تیر و دو نشان؛ رسیدن به تناسب اندام و پیشگیری از خطرات ناشی از اضافه وزن.

در این بین هرگز فراموش نکنید که هیچ میانبری برای خلاص شدن از شر چربی‌های مزاحم وجود ندارد البته شاید برخی رژیم‌های عجیب و غریب در کوتاه‌مدت جواب دهد، اما ماندگار نیست حتی با استفاده از قرص و کمربند و چسب لاغری تنها پولتان را دور می‌ریزید، زیرا اگر اینها واقعا موثر بودند، هیچ فرد چاقی در کشورهای پیشرفته وجود نداشت و افراد برای رسیدن به تناسب‌اندام ساعت‌ها وقت خود را در باشگاه‌های ورزشی نمی‌گذراندند.

در عین حال، برای رسیدن به وزن ایده‌آل نباید متوقع باشید چون کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال شما با پیروی از یک رژیم غذایی اصولی در کنار ورزش در هفته نیم کیلو تا یک کیلو کاهش وزن خواهید داشت و بعد از گذشت شش ماه این کاهش وزن مشهود خواهد بود.
کم کردن کالری روزانه هم به معنای لذت نبردن از غذا و بدمزه‌ شدن غذا نیست بنابراین سعی کنید غذاهای متنوع و سالمی مصرف کنید، اما حجم غذاخوردنتان را کاهش دهید و به جای آن در وعده‌های بیشتری غذا بخورید.

منبع: جام جم آنلاین




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*