Search
گیاهخوارن

گیاهخواران عمری طولانی تر دارند

گیاهخوارن

تحقیقات جدید نشان می دهد که گیاهخواران ممکن است عمری طولانی تر نسبت به گوشت خواران داشته باشند .

این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، شامل نزدیک به 45000 نفر از انگلستان و اسکاتلند، حدود یک سوم از کسانی که گیاه خوار بودند را پوشش میداد. و تحقیقات نشان داد که گیاه خواران 32 درصد کمتر احتمال بستری در بیمارستان و یا مرگ از بیماری قلبی داشتند. آنها همچنین به طور معمول سطح فشار خون و کلسترول پایین تری نسبت به گوشت خواران داشتند .

دانشمندان در کالیفرنیا با تجزیه و تحلیل 73300 نوع رژیم های غذایی متوجه شدند که کمتر احتمال دارد که یک گیاهخوار نسبت به یک گوشتخوار به هر علت و یا دلایل خاص (به جز سرطان) دچار مرگ شود .

دکتر مایکل Orlich ، متخصص پزشکی در دانشگاه Loma لیندا گفت: رژیم غذایی گیاهی ممکن است بخشی از سلامتی شما باشد و گیاه خوار ممکن است دارای زندگی سالمتری نسبت به یک گوشت خوار داشته باشد .

این پژوهش آنلاین در ژوئن 3 در مجله JAMA داخلی منتشر شد.

برای این بررسی، محققان از پرسشنامه مواد غذایی به منظور بررسی الگوهای غذایی استفاده کردند و در مردان و زنانی که به یکی از پنج رژیم غذایی پایبند بودند نگاه کردند: غیر گیاهی. نیمه گیاه خوار (گوشت یا ماهی بیشتر از یک بار در هفته می خورد). pescoگیاهی (مصرف غذاهای دریایی دسته تخم مرغیگیاهی (شامل هر دو محصولات لبنی و تخم مرغ)، و گیاهخواران، که هیچ گونه محصولات حیوانی مصرف نمیکردند.

در طول این دوره از مطالعه بیش از پنج سال، 2570 نفر کشته شدند. اما حدود 12 درصد کمتر احتمال دارد که به هر علت از همتایان گوشت خواری که می میرند گیاه خوار بودند. و همچنین لبه بقا به نظر می رسید مردان نسبت به زنان قوی تر بودند است.

علاوه بر این، محققان اشاره کردند که گیاه خواران مسن تر و تحصیل کرده تر، کمتر احتمال دارد که به مصرف الکل و یا دود نسبت همتایان گوشتخوار روی آورند .

اما ربکا سلیمان، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی در شهر نیویورک، اشاره کرد که رژیم غذایی گیاهی می تواند سودمند باشد تنها در صورتی که به درستی مصرف شود. “شما باید مطمئن شوید که یک تعادل مواد مغذی خوب با وجود حذف برخی یا همه محصولات حیوانی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال او گفت، برخی از گیاه خواران ممکن است بیش از حد کربوهیدرات و چربی نیز مصرف کنند، که می تواند به افزایش وزن و مشکلات بهداشتی مربوط به آن منجر شود .

او گفت: مشاوره به طور کلی بر این است که شما لازم نیست برای بهبود سلامت و طول عمر خود به گیاه خواری روی آوریدخوردن پروتئین بدون چربی مانند مرغ و ماهی و برخی از اصول رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل مقادیر زیادی از سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار و گوشت قرمز زیادی ندارد، می تواند بسیار سودمند باشد.

آخرین تحقیقات به دنبال یک مطالعه بریتانیایی در ماه ژانویه منتشر شد که نشان داد گیاهخواران حدود یک سوم کمتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان و یا مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی نسبت از گوشت خواران داشتند.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*