Search
خوردن ماست

جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف ماست

 

خوردن ماست

تحقیقات جدید نشان میدهد شما میتوانید با مصرف روزانه مقداری ماست در وعده های غذایی خود ، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهید.

نویسنده ارشد این مطالعه دکتر فرانک هو Frank Hu ، پرفسور تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد بوستون در این باره میگوید : اطلاعات به دست آمده به ما نشان میدهد که مصرف ماست سود قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به دیابت را دارد.هرچند این تاثیر خیلی بزرگ نیست و 18 درصد است ، اما در نگاه کلان نمیشود آن را نادیده گرفت.

هو گفت : ماست تاثیر جادویی در پیشگیری دیابت نمیگذارد اما همین تاثیر کم بسیار کارآمد است و باید در رژیم های غذایی ما جای گیرد.

در دیابت نوع 2 بدن انسولین کافی تولید نمیکند و یا سلول های بدن از توسعه آن خودداری میکنند و قند خون بالا میرود.

در طول این مطالعه که بر روی 15000 نفر از افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 بودند انجام میشد،وقتی به مصرف کلی لبنیات آنها نگاه میکردیم ، اکثر آنها از ماست در رژیم های غذایی خود استفاده نمیکردن و مقدار استفاده آنها از ماست 0 بود.در این تحقیق محققان به سن ، استخوان بندی بدن و نوع زندگی افراد توجه داشتند.

البته نوع ماست نیست بسیار مهم است.ماست باید کم چرب باشد و از چربی طبیعی در آن استفاده شده باشد.بسیاری از ماست های پرچرب به دلیل استفاده از چربیهای اضافی ، علاوه بر اینکه سودی برای شما ندارند ، باعث ناراحتی هایی نظیر اضافه وزن ، مشکلات قلبی عروقی و … نیز برای شما میشوند.

اختصاصی - دانشنامه پزشکی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*